© 2017 by lifecraft. All rights reserved.

Please reload

Recent Posts

Υπερκόπωση γονέων

October 20, 2017

1/1
Please reload

Featured Posts

Επιχειρηματικά μαθήματα και μαθήματα ζωής που αποκομίζουμε μαθαίνοντας ένα μουσικό όργανο

December 8, 2017

 

Η εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου δεν είναι απλώς ο καλύτερος τρόπος ανάπτυξης του ανθρώπινου εγκεφάλου. Αποτελεί και έναν τρόπο απόκτησης πολύ χρήσιμων δεξιοτήτων τόσο για την καθημερινή ζωή, όσο και για τον επιχειρηματικό στίβο. Και οι λόγοι είναι οι ακόλουθοι:

 

1) Κανείς δεν καταφέρνει να παίξει ένα κομμάτι ολόσωστα την πρώτη φορά, συνήθως ούτε και την δεύτερη. Και όσο προχωρά κανείς στη μουσική, τόσο αυξάνονται οι απαιτήσεις και το να παίξει κανείς ένα δύσκολο μουσικό έργο σωστά, απαιτεί πολλή και συστηματική προσπάθεια και πολλές αποτυχημένες προσπάθειες. Συνεπώς, το πρώτο δίδαγμα είναι: θα αποτύχεις ξανά και ξανά μέχρι να τα καταφέρεις. Η αποτυχία είναι μέσα στο παιχνίδι.

 

2) Το δεύτερο δίδαγμα είναι άμεσα συσχετισμένο με το πρώτο: χρειάζεται υπομονή. Το να μάθει κανείς ένα μουσικό όργανο αποτελεί μια μακροχρόνια δέσμευση, που συνεπάγεται δουλειά και κόπο, αλλά ταυτόχρονα διασκέδαση και ανταμοιβή. Το ίδιο ισχύει σε όλες τις καταστάσεις: πρέπει να κάνουμε ό,τι χρειάζεται και να δίνουμε τον απαιτούμενο χρόνο. Τίποτα δεν γίνεται αμέσως και η ανυπομονησία δεν βοηθά κανέναν. Ο χρόνος είναι με το μέρος μας, αρκεί να μην τον σπαταλάμε.

 

3) Ας επικεντρωθούμε στον στόχο: Ένας στόχος δεν είναι πάντοτε εύκολα επιτεύξιμος και επίσης δεν θα πραγματοποιηθεί από μόνος του ή κατά τύχη. Χρειάζεται να επικεντρωθούμε σε αυτόν. Μαθαίνοντας ένα μουσικό όργανο, αυτό μεταφράζεται συχνά σε βαρετή και μονότονη μελέτη που ενισχύει τις τεχνικές μας ικανότητες. Όμως αυτή η ίδια βαρετή μελέτη συντελεί στο να καταφέρουμε να παίζουμε όλο και πιο δύσκολα κομμάτια. Και τότε η αίσθηση ανταμοιβής είναι ό,τι καλύτερο!

 

4) Ανάλυση-σύνθεση και τμηματοποίηση μιας εργασίας: ο πιο συνήθης τρόπος εκμάθησης ενός κομματιού σε οποιδήποτε όργανο είναι να το χωρίσουμε σε μικρότερα μέρη και, αφού μάθουμε κάθε μέρος, να τα «ενώσουμε» για να παίξουμε όλο το κομμάτι. Η φιλοσοφία πίσω από αυτή την διαδικασία είναι η ίδια με τη φιλοσοφία πίσω από κάθε προσπάθεια: η τμηματοποίηση μιας σύνθετης εργασίας σε απλούστερα στάδια και ο συνδυασμός τους για την επίτευξη του τελικού αποτελέσματος. Έτσι, όσοι μαθαίνουν κάποιο μουσικό όργανο χρησιμοποιούν ασυναίσθητα τεχνικές ανάλυσης-σύνθεσης για την επίλυση προβλημάτων.

 

5) Επικοινωνία-αναπληροφόρηση: κάθε φορά που επιχειρούμε να παίξουμε ένα κομμάτι, είναι ιδιαίτερο σημαντικό να ακούμε με προσοχή τα σχόλια του δασκάλου ή των ακροατών. Η επικοινωνία και η αλληλεπίδραση είναι η ουσία οποιασδήποτε μουσικής εκτέλεσης. Η αναγνώριση λαθών/ατελειών, το ενδιαφέρον για τα συναισθήματα που δημιουργήθηκαν, και το να ανοιχτό μυαλό απέναντι στις προτάσεις του ακροατηρίου βοηθούν στο να βελτιωνόμαστε. Και πόσο χρήσιμη είναι αυτή η διαδικασία στην καθημερινή/επαγγελματική μας ζωή;

 

6) Δημιουργικότητα– προχωρώντας ένα βήμα παραπάνω: Το να είμαστε δημιουργικοί και να αυτοσχεδιάζουμε είναι μέρος της μουσικής διδασκαλίας. Με τον τρόπο αυτό, διερευνούμε τις δυνατότητές μας και συχνά ανακαλύπτουμε νέους μουσικούς δρόμους. Αυτή η διαδικασία είναι πολύ σημαντική και θα έπρεπε να είναι και αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας γενικότερα.

 

7) Συνεργασία και ομαδική δουλειά: δεν υπάρχει μεγαλύτερη ευχαρίστηση για έναν μουσικό από τη συνεργασία του με άλλους μουσικούς. Είτε για τις απαιτήσεις κάποιων εξετάσεων, είτε σε κάποια παρέα, μικροί και μεγάλοι μουσικοί συναντώνται και επιδιώκουν την συνεργασία – με ή χωρίς πρόβες. Ο συγχρονισμός και η συνεργασία στην μουσική απόδοση είναι ένας φανταστικός τρόπος ενίσχυσης της ομαδικότητας και της ενσυναίσθησης. Συχνά χρειάζεται να προβλέψεις τι ετοιμάζεται να κάνει ο άλλος μουσικός, ενώ είναι ιδιαίτερα σημαντικό καθένας να δίνει στον άλλον τον χρόνο που απαιτείται ώστε να παίξει σημαντικό ρόλο στην συγκεκριμένη μουσική παρουσίαση. Ακόμη, είναι απαραίτητο το να καλύψει ο ένας τυχόν λάθη του άλλου- κάτι σαν τα πρώτα μαθήματα ομαδικότητας και συνεργασίας.

 

Συνεπώς, σε όποιον αναρωτιέται αν είναι καλό για τα παιδιά του να μάθουν κάποιο μουσικό όργανο ή αν είναι γενικώς καλή ιδέα η ενασχόληση με την μουσική, ακόμα και σε μεγαλύτερες ηλικίες, η απάντηση είναι μία: δοκιμάστε το! Τα οφέλη για τον εγκέφαλο, την ψυχική ηρεμία, και την αλληλεπίδρασή μας με τους ανθρώπους γύρω μας είναι αναρίθμητα. Η μουσική μπορεί να κάνει τα πράγματα καλύτερα, σε όλους τους τομείς.

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Follow Us