© 2017 by lifecraft. All rights reserved.

Please reload

Recent Posts

Υπερκόπωση γονέων

October 20, 2017

1/1
Please reload

Featured Posts

«Τώρα!», «Σε ένα λεπτό!»: Η διαφορετική σχέση των εφήβων με τον χρόνο

February 8, 2019

Οι γονείς των εφήβων συχνά παραπονιούνται ότι τα παιδιά τους δεν έχουν καμία αίσθηση του χρόνου. Το «έρχομαι σε ένα λεπτό» μπορεί συχνά να αποτελέσει σπίθα για καυγά, γιατί πιθανώς είναι μια χιλιοειπωμένη φράση χωρίς αντίκρυσμα στα αυτιά των γονιών.

 

Είναι αλήθεια ότι οι έφηβοι έχουν μια διαφορετική αντίληψη του χρόνου από αυτήν που έχουν οι ενήλικες. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε διάφορους λόγους, όμως είναι χρήσιμο να θυμόμαστε ότι η εφηβεία είναι μια περίοδος σημαντικών αλλαγών και αυτό συχνά αποδιοργανώνει τους εφήβους. Επίσης, σε αυτές τις ηλικίες, συνήθως τα παιδιά δεν έχουν αποκτήσει εκείνες τις δεξιότητες που σχετίζονται με την διαχείριση χρόνου. Και τέλος, στο μυαλό ενός αφήβου είναι πολύ πιο σημαντικό να τελειώσει π.χ. ένα βίντεο που βλέπει στο YouTube από το να είναι στην ώρα του σε μία οικογενειακή συγκέντρωση.

 

Τα παραπάνω δεν σημαίνουν ότι δικαιολογούμε την αργοπορία. Αντιθέτως, η διαρκής αργοπορία δεν πρέπει να δικαιολογείται από την μεριά του γονιού. Είναι όμως σημαντικό να κατανοήσουμε γιατί συμβαίνει. Από κει και πέρα, εξίσου σημαντικό είναι να μην ερχόμαστε διαρκώς σε ρίξη με τα παιδιά μας και να αναζητήσουμε τρόπους να τα βοηθήσουμε, τουλάχιστον ως έναν βαθμό. Ας δούμε μερικά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε:

 

1) Προτεραιτότητες: Είναι άλλο πράγμα να καθυστερεί επανειλημμένα ένας έφηβος να πάει στο σχολείο και άλλο να καθυστερεί να πάει σε μια επίσκεψη. Μπορούμε να συζητήσουμε και να εξηγήσουμε γιατί η καθυστέρηση σε μερικές περιπτώσεις δεν είναι κάτι τόσο σοβαρό, ενώ σε άλλες χρειάζεται άμεση επίλυση.

 

2) Ανάληψη ευθύνης: Ας αφήσουμε τα παιδιά να κάνουν λάθη και να αναλάβουν την ευθύνη τους. Το να παρεμβαίνουμε διαρκώς οι γονείς, εφευρίσκοντας π.χ. δικαιολογίες για την καθυστέρησή τους στην προπόνηση, δεν τα βοηθά. Είναι καλύτερο να προσπαθήσουν να δικαιολογηθούν μόνοι τους και να υποστούν και τις συνέπειες.

 

3) Οργάνωση: Μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να οργανωθούν καλύτερα. Αν δεν τους φτάνει ο χρόνος προετοιμασίας το πρωί πριν το σχολείο, μπορούμε να προτείνουμε να ετοιμάζουν κάποια πράγματα από το βράδυ (π.χ. ετοιμασία σχολικής τσάντας, επιλογή ρούχων για την επόμενη μέρα). Ακόμα, μπορούμε να τοποθετήσουμε το ξυπνητήρι στο δωμάτιό τους και να το ρυθμίσουμε να χτυπά νωρίτερα. Μία συζήτηση/αναζήτηση των λόγων καθυστέρησης θα μας υποδείξει τρόπους καλύτερης οργάνωσης.

 

4) Μια χαλαρή μέρα: Συχνά το πρόγραμμα των παιδιών σε αυτές τις ηλικίες είναι πολύ φορτωμένο, και αυτό τα πιέζει. Μπορούμε εσκεμμένα να ρυθμίσουμε το πρόγραμμά τους έτσι, ώστε τουλάχιστον μια μέρα μέσα στη βδομάδα να είναι πιο χαλαρή. Με αυτόν τον τρόπο, θα μειωθεί η πίεση στα παιδιά. Αν μάλιστα φροντίσουμε αυτή τη συγκεκριμένη μέρα να περάσουμε κάποιο χρόνο μαζί τους, δίνοντάς τους τη προσοχή μας χωρίς καυγάδες και φωνές, το όφελος θα είναι ακόμη μεγαλύτερο.

 

5) Χρονοδιάγραμμα: Συζητώντας με τους εφήβους, μπορούμε να θέσουμε μαζί μια διορία μέχρι την οποία θα έχουν καταφέρει συγκεκριμένους στόχους σχετικά με την αργοπορία τους. Για παράδειγμα, ένας στόχος θα μπορούσε να είναι μέσα στον επόμενο μήνα, να μην καθυστερήσει ένας έφηβος στο σχολείο πάνω από 3 φορές. Στο τέλος του μήνα, ο στόχος μπορεί να αναπροσαρμοστεί για τον επόμενο μήνα.

 

Ας μην ξεχνάμε ότι και αυτή η διαδικασία είναι μια διαδικασία μάθησης και αλλαγής, και μπορεί να πάρει κάποιο χρόνο. Είναι σημαντικό να κρατήσουμε σταθερή στάση απέναντι στο θέμα και να δώσουμε στα παιδιά κάποιο χρόνο. Έτσι κι αλλιώς, οι γονείς των εφήβων πρέπει να είναι οπλισμένοι με υπομονή, κατανόηση και «ειρηνευτική διάθεση».   

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Follow Us