© 2017 by lifecraft. All rights reserved.

Please reload

Recent Posts

Υπερκόπωση γονέων

October 20, 2017

1/1
Please reload

Featured Posts

Θετική νοοτροπία και 7 τρόποι για να την κατακτήσουμε!

May 13, 2019

 

Η θετική νοοτροπία (ή positive mindset στα Αγγλικά) έχει να κάνει με την προσέγγιση της ζωής μας με θετικό τρόπο. Αυτό δεν σημαίνει ότι αποφεύγουμε ή αγννούμε τις αρνητικές καταστάσεις- έτσι κι αλλιώς, συχνά είναι αναπόφευκτες. Σημαίνει όμως ότι προσπαθούμε να δούμε τα θετικά αυτών των καταστάσεων και να τις αντιμετωπίσουμε όσο καλύτερα μπορούμε. Δεν είναι τυχαία η φράση «ουδέν κακόν αμιγές καλού»!

 

Η νοοτροπία αυτή συνδέεται με το να βλέπουμε την ζωή με αισιοδοξία, να μην απογοητευόμαστε εύκολα και με το να πετυχαίνουμε τους στόχους μας. Αν κάποιος ξεκινά μια προσπάθεια όντας σίγουρος ότι θα αποτύχει, οι πιθανότητες αν μην τα καταφέρει είναι περισσότερες.

 

Πώς μπορούμε, λοιπόν, να υιοθετήσουμε θετική νοοτροπία; Ακολουθούν μερικές απλές πρακτικές που μπορούμε να εντάξουμε στην καθημερινότητά μας:

 

1) Αποδεχόμσστε ότι τα πράγματα δεν πάνε πάντα καλά, πολλώ δε μάλλον, δεν είναι πάντα τέλεια. Έτσι, δεν γκρινιάζουμε, δεν εγκλωβιζόμαστε και φροντίζουμε να μαθαίνουμε από τις δύσκολες καταστάσεις και τα λάθη μας.

 

2) Είμαστε ευγνώμονες για όλα τα καλά που έχουμε, που σίγουρα δεν είναι λίγα, και το εκφράζουμε καθημερινά τόσο στον εαυτό μας, όσο και στους ανθρώπους του περιβάλλοντός μας.

 

3) Αισιοδοξία: επιλέγουμε συνειδητά να βλέπουμε το ποτήρι μισογεμάτο! Πιστεύουμε ότι τα πράγματα θα πάνε καλά ή θα βελτιωθούν, και όχι μόνο το λέμε, αλλά σχεδιάζουμε και υλοποιούμε συγκεκριμένες ενέργειες ώστε αυτό να συμβεί.

 

4) Επανακάμπτουμε από τις αποτυχίες και τις αντιξοότητες, αντί να τα παρατάμε. Ίσα-ίσα, τώρα ξέρουμε τι δεν πήγε καλά την προηγούμενη φορά και μπορούμε να το διορθώσουμε!

 

5) Εστιάζουμε στο πώς θέλουμε να είναι τα πράγματα και όχι στο πώς δεν θέλουμε να είναι. Ονειρευόμαστε, οπτικοποιούμε, μπαίνουμε στην διαδικασία να φανταστούμε πώς θα νιώθαμε αν είχαμε πετύχει κάτι διαφορετικό από αυτό που μας ενοχλεί, ενεργοποιώντας το μυαλό μας ώστε να μας κινητοποιήσει για να πετύχουμε την αλλαγή.

 

6) Αναγνωρίζουμε τα προτερήματά μας και τα επιτεύγματά μας, δημιουργώντας μια θετική εικόνα για τον εαυτό μας. Αυτό δε συνεπάγεται ότι αγννούμε τις αδυναμίες μας. Αντιθέτως, εστιάζουμε στο πώς να ενισχύσουμε τα θετικά και να βελτιώσουμε τα αρνητικά μας, έχοντας όμως επίγνωση των καλών στοιχείων του εαυτού μας.

 

7) Αντιλαμβανόμαστε πως τα περισσότερα προβλήματα δεν είναι μόνιμα. Είναι «περαστικές» καταστάσεις, που χρειάζεται να αντιμετωπίσουμε και να διαχειριστούμε.

 

Εντάσσοντας τις παραπάνω σκέψεις και συμπεριφορές στην καθημερινότητά μας, μπορούμε να ξεφύγουμε από τον αρνητισμό και την άκαρπη γκρίνια. Τι λέτε; Δεν αξίζει τον κόπο να προσπαθήσουμε;

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Follow Us
Search By Tags