Please reload

Recent Posts

Υπερκόπωση γονέων

October 20, 2017

1/1
Please reload

Featured Posts

Κορωνοϊός και συναισθηματική νοημοσύνη: συναισθηματικά παράδοξα και διαχείριση

 

Αυτήν την περίοδο, είναι πιθανό πολλοί να βιώνουμε αντικρουόμενα συναισθήματα. Για παράδειγμα, μπορεί να νιώθουμε:

-Αγχωμένοι/ανήσυχοι, αλλά ταυτόχρονα ευλογημένοι για όσα έχουμε.

-Λυπημένοι για τους ανθρώπους που χάνονται, αλλά τυχεροί που είμαστε υγιείς.

-Μοναξιά/αίσθηση απομόνωσης, αλλά ταυτόχρονα πιο κοντά στους δικούς μας ανθρώπους από ποτέ.

Αισθανόμαστε, συνεπώς, αυτό που έχουμε συνηθίσει να χαρακτηρίζουμε «ανάμεικτα συναισθήματα». Στην ουσία, είναι αντίθετα συναισθήματα, που όμως τα βιώνουμε ταυτόχρονα.

Έχοντας καλλιεργήσει την νοοτροπία του παράδοξου μπορούμε να διαχειριστούμε καλύτερα την συγκεκριμένη κατάσταση. Ας δούμε μερικά απλά βήματα για να το καταφέρουμε:

  1. Ας αναγνωρίσουμε ότι βιώνουμε τα συγκεκριμένα συναισθήματα.

  2. Ας τα ονομάσουμε (π.χ. «νιώθω άγχος»). Έχει αποδειχθεί ότι το να εκφράζουμε με λέξεις τα συναισθήματά μας, ιδιαίτερα τα αρνητικά, μας βοηθά να τα διαχειριστούμε καλύτερα.

  3. Ας απενεχοποιήσουμε και τα θετικά και τα αρνητικά. Δεν χρειάζεται να νιώθουμε ενοχή επειδή αισθανόμαστε τυχεροί ή ευλογημένοι σε αυτή την δύσκολη κατάσταση, ούτε και να νιώθουμε ντροπή επειδή νιώθουμε άγχος ή ανησυχία.

  4. Ας αναλογιστούμε ότι ένα συναίσθημα έχει βραχυπρόθεσμη διάρκεια, μικρότερη του ενός λεπτού (50 δευτερόλεπτα). Επομένως, ένα έντονο συναίσθημα που μας επηρεάζει αρνητικά, θα τελειώσει μετά από σύντομο χρονικό διάστημα.

  5. Ας προσπαθήσουμε να καλλιεργήσουμε κάποια θετικά συναισθήματα που αποδεδειγμένα βοηθούν στις δυσκολίες, όπως η αισιοδοξία. Η σκέψη ότι αυτό που ζούμε είναι προσωρινό και πως κάποια στιγμή η κατάσταση θα βελτιωθεί, βοηθά στο να μειώσουμε την ανησυχία.

  6. Ας επιλέξουμε πόσο και με ποιον τρόπο θα ενημερωνόμαστε για τις εξελίξεις. Το να είμαστε όλη την μέρα κολλημένοι στην τηλεόραση επιβαρύνει την ψυχολογία μας. Μπορούμε αντ’αυτού να επιλέξουμε ποια ώρα της ημέρας θα ενημερωνόμαστε και με ποιον να διαθέτουμε τον χρόνο μας σε άλλες δραστηριότητες (ακολουοθούν κάποιες προτάσεις).

  7. Ας εντάξουμε στην καθημερινότητά μας δραστηριότητες που μας ευχαριστούν και δημιουργούν θετικά συναισθήματα, όπως η άθληση, η ενασχόληση με τις τέχνες, κάποιες ομαδικές/οικογενειακές δραστηριότητες (επιτραπέζια, μαγείρεμα, δουλειές σπιτιού, ταινίες), η επικοινωνία με συγγενείς και φίλους, η κηπουρική, κλπ.

 

Γενικότερα, είναι καλό να συνειδητοποιήσουμε ότι δεν μπορούμε να ελέγξουμε αυτό που συμβαίνει. Μπορούμε όμως να ελέξγουμε την δική μας οπτική και να διαχειριστούμε καλύτερα τα συναισθήματά μας.  

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Follow Us