Please reload

Recent Posts

Υπερκόπωση γονέων

October 20, 2017

1/1
Please reload

Featured Posts

Ντοπαμίνη: Αυξήστε τα επίπεδά της με φυσικούς τρόπους

September 28, 2020

Η ντοπαμίνη είναι ο νευροδιαβιβαστής που σχετίζεται με το αίσθημα ανταμοιβής και ευθύνεται για τα όμορφα συναισθήματα που αισθανόμαστε όταν γυμναζόμαστε, όταν κατακτούμε έναν στόχο ή όταν τρώμε/πίνουμε κάτι που μας αρέσει.

 

Η ντοπαμίνη παράγεται στον εγκέφαλο, στο γαστρεντερικό σύστημα (συνδέεται τα τελευταία χρόνια με τη λήψη προβιοτικών), και στα νεφρά. Η έλλειψή της σχετίζεται με δυσκολίες στη μάθηση και τη μνήμη, με την νόσο του Πάρκινσον και δυσκολίες στην κίνηση, τον αυτισμό, την υπερκινιτικότητα, την έλλειψη προσοχής, κ.α.

Η δράση της ντοπαμίνης συνδέεται με τη μετάδοση σημάτων σε κάποιους συγκεκριμένους υποδοχείς του εγκεφάλου και ο μηχανισμός αυτός επηρεάζεται θετικά από την κατανάλωση μονοακόρεστων λιπαρών οξέων (π.χ. ξηροί καρποί, ελαιόλαδο, αβοκάντο). Επίσης, για την αύξηση των επιπέδων ντοπαμίνης συνιστάται η κατανάλωση μπανάνας, φασολιών, σπανακιού, αρακά, μήλων και πορτοκαλιών.

 

Η αύξηση της ντοπαμίνης σχετίζεται με την κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων αλκοόλ, την λήψη ναρκωτικών ουσιών και την υπερβολική λήψη νικοτίνης. . Αυτοί οι τρόποι είναι αποφευκτέοι μιας και έχουν βλαβερές επιπτώσεις στην υγεία μας (επιθετική συμπεριφορά, απώλεια ελέγχου, παραισθήσεις, ναυτία/εμμετοί, στερητικά σύνδρομα, κλπ.). Οι επιπτώσεις αυτές είναι προφανείς ακόμη και με μία φορά χρήσης των παραπάνω τρόπων, πολλώ δε μάλλον είναι καταστροφικές μακροχρόνια.


Επομένως, αναζητούμε φυσικούς τρόπους για να αυξήσουμε τα επίπεδα ντοπαμίνης στον οργανισμό μας και τέτοιοι είναι:

 

-Ακούμε μουσική που μας αρέσει! Έχει αποδειχθεί ότι τα επίπεδα της ντοπαμίνης αυξάνονται σημαντικά όταν ακούμε μουσική της αρεσκείας μας και ακόμη περισσότερο τις στιγμές που η μουσική μας «ανατριχιάζει».

 

-Φροντίζουμε τον ύπνο μας. Η δράση των υποδοχέων της ντομαπίνης στον εγκέφαλο έχει αποδειχθεί ότι μειώνεται πολύ μετά από ξενύχτια ή νύχτες αϋπνίας. Προσπαθούμε να κοιμόμαστε αρκετά (7-9 ώρες ημερισίως), να έχουμε ένα τακτικό πρόγραμμα ύπνου και οι συνθήκες του ύπνου ,ας να συμβάλλουν στην καλή ποιότητά του (καλό στρώμα, ησυχία, καθαριότητα του χώρου ύπνου, κλπ.).

 

-Εξασκούμαστε στο να αναγνωρίζουμε τι έχουμε καταφέρει και στο να νιώθουμε ευγνωμοσύνη. Για ποια πράγματα αισθανόμαστε ευγνωμοσύνη; Τι δε θα έπρεπε να θεωρούμε δεδομένο; Για ποιες πράξεις νιώθουμε περηφάνια και τις θεωρούμε επιτεύγματα; Έχει αποδειχθεί ότι η συστηματική αναγνώριση των θετικών στη ζωή μας ενισχύει την ενεργοποίηση των υποδοχέων της ντοπαμίνης.

 

-Τέλος, αθλούμαστε με όποιον τρόπο μας ευχαριστεί, μιας και έρευνες δείχνουν πως τα επίπεδα ντοπαμίνης αυξάνονται την ώρα που προπονούμαστε.

 

Γενικά, φροντίζουμε το σώμα, το πνεύμα και την ψυχή μας, ώστε να είμαστε η καλύτερη εκδοχή του εαυτού μας!

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Follow Us
Search By Tags
Please reload

Archive
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

© 2017 by lifecraft. All rights reserved.